Έρχονται μειώσεις στα διόδια με αναθεώρηση των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους

imageΟ αναπληρωτής υπουργός χαρακτήρισε “φαινόμενο που δεν συμβαίνει πουθενά στον πλανήτη”, την κατάργηση του υφιστάμενου διαχωρισμού των προδιαγραφών των δημόσιων και ιδιωτικών έργων και υπογράμμισε ότι, γενικότερα, πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, είναι η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωσή τους στις μεγάλες εταιρείες.
“Με το ύψος των έργων που έχουν ανατεθεί σε μεγάλες εταιρείες, θα έπρεπε όλος ο τεχνικός κόσμος της χώρας να μην προλαβαίνει να κοιμάται από το έργο που έχει”,τόνισε και πρόσθεσε: “Αντίθετα, ωστόσο, έχουμε έναν κλάδο που συμπαρασύρει και άλλα 150 επαγγέλματα σε απόλυτο μαρασμό. Καλό θα είναι επίσης, για τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα, εκτός από τον τεχνικό κόσμο της χώρας (εργολήπτες, μελετητές, τεχνικοί, γεωτεχνικοί κλπ.), να αρχίσει το Κοινοβούλιο να αναζητά και τις ευθύνες που έχει το τραπεζικό σύστημα, ο οποίος είναι ένας από τους κρίσιμους συντελεστές που επιβαρύνουν το κόστος των έργων…”
Παρατήρησε επίσης, ότι στο δημόσιο τομέα, δεν υφίσταται σήμερα καμία δομή σχεδιασμού, ή παρακολούθησης των δημοσίων έργων, “κανένα σύστημα που να επιτρέπει σε κάποιον να γνωρίζει πόσα και ποια έργα γίνονται στη χώρα σήμερα, σε ποια φάση βρίσκονται, ποια εταιρεία τα έχει αναλάβει και με τι προϋπολογισμό”, όπως είπε.
“Αυτό είναι τεχνολογικά, πάρα πολύ εύκολο να γίνει, αλλά η γνώμη μου είναι ότι δεν υπήρχε πολιτική βούληση. Υπήρχαν πιέσεις και σε χαμηλότερο επίπεδο από το κυβερνητικό, (από δήμους και Περιφέρειες) ώστε να μην γίνει αυτό το σύστημα. Δεν θέλουν να υπάρχει κάτι τέτοιο, διότι τότε δε θα είχαμε παράνομες κατατμήσεις μελετών και έργων και θα ξέραμε πόσες φορές έχει ανατεθεί μία μελέτη και σε τι προϋπολογισμό. Δέσμευσή μας είναι, πολύ σύντομα, να έρθει αυτή η συζήτηση στη Βουλή”, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών.

 

Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.