Γιόγκα: τα οφέλη και οι κίνδυνοι. Μάθετε αν σας ταιριάζει η γιόγκα

imageΠολλές έρευνες και δημοσιεύματα έχουν ασχοληθεί με τη γιόγκα, ενώ η ενέργεια και η ευεξία που καλλιεργεί έχουν εδραιωθεί, πλέον, ως αναμφισβήτητα οφέλη της. Προτείνεται σε εγκύους, ενώ δεν είναι λίγοι οι καρδιολόγοι που αξιολογούν τη δράση της ως ευεργετική. Ωστόσο, μύθοι και κίνδυνοι γύρω από τη γιόγκα κάνουν αισθητή την «παρουσία» τους.

Αρκετοί ήταν και είναι εκείνοι που συνδέουν τη γιόγκα αποκλειστικά με το διαλογισμό, χωρίς να λογαριάζουν πως κυοφορεί την κοσμοθεωρία των αρχαίων Ελλήνων που ήθελαν την ισορροπία σώματος και νου. Ο διαλογισμός είναι ένα σύνηθες «αγκάθι» που οδηγεί αρκετούς στο να βάλουν την «ταμπέλα» του υποτιθέμενου και του ανεδαφικού στη γιόγκα.

Ωστόσο δεν σχετίζεται με κάποια θρησκεία, αλλά αποτελεί στάση ζωής. Από την άμβλυνση της δυσπεψίας, την εξισορρόπηση του μεταβολισμού και την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, η γιόγκα λειτουργεί και προς όφελος του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος, προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο, ενώ σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, συμβάλλει σταδιακά στην καταπολέμηση συμπτωμάτων του άσθματος.

Να σημειωθεί ότι οι θερινοί μήνες ενδείκνυνται για γιόγκα, καθώς υπάρχουν ασκήσεις που μπορούν να γίνουν μέσα στο νερό σε πισίνα ή στη θάλασσα. Η γιόγκα στην παραλία ανοίγει το εύρος συμμετοχής και «προσκαλεί» ηλικιωμένους και άτομα με κακή φυσική κατάσταση.

Η γιόγκα στην άμμο, ταυτόχρονα, βοηθά στην εξάσκηση των μυών στα πόδια, των ισχίων, των γονάτων και των αρθρώσεων των ώμων.

Οι «μύθοι» που συνοδεύουν, συνήθως, τη γιόγκα είναι ότι απαιτεί καλή φυσική κατάσταση και δύναμη, ότι δεν αποτελεί τρόπο εκγύμνασης, ότι σχετίζεται με κάποιο είδος θρησκείας και ότι γιατρεύει ασθένειες. Παράλληλα, αρκετοί είναι εκείνοι που πιστεύουν πως κατά τη διάρκεια της γιόγκα πρέπει να εστιάζουν το βλέμμα τους σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αφού έχουν ολοκληρώσει τις ασκήσεις απαιτείται ξεκούραση.

Μεταξύ των πιο δημοφιλών ειδών γιόγκα, η Pάτζα γιόγκα, που προϋποθέτει μεγάλη δύναμη αυτοσυγκέντρωσης, η Aστάνγκα γιόγκα, που μια παραλλαγή της είναι η Πάουερ γιόγκα και απαιτεί καλή φυσική κατάσταση, η Αϊγένγκαρ γιόγκα, που στηρίζεται στη βαθιά γνώση της ανατομίας του σώματος και η Xάθα γιόγκα, που περιλαμβάνει χαμηλής έντασης ασκήσεις.

Όπως έχει αποδείξει έρευνα του πανεπιστημίου Ντιουκ, η γιόγκα μπορεί να επηρεάσει στοιχεία του ανθρώπινου σώματος, τα οποία παίζουν ζωτικό ρόλο στην ψυχική και νοητική υγεία, και επομένως μπορεί να κάνει καλό στην κατάθλιψη, τις αϋπνίες και τη σχιζοφρένεια.

Παράλληλα, η γιόγκα ανακουφίζει μερικά από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις, οι νυχτερινές εφιδρώσεις, το άγχος, η ευερεθιστότητα, προβλήματα ύπνου και ατονίας.

Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.