Η Ελλάδα πωλείται στου Κινέζους.«Δώστε μας λιμάνι, αεροδρόμιο και σιδηρόδρομο κι αναλαμβάνουμε την πλήρη ανάταξη και την πλήρη στήριξη της ελληνικής οικονομίας», ήταν η πρόταση που έκανε χθες ο Πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κετσιάνγκ στον Αντώνη Σαμαρά

Για αεροπλάνα, τρένα και βαπόρια έρχονται οι ΚινέζοιΕντυπωσιακή υποδοχή για τον Αντώνη Σαμαρά στο Πεκίνο. Πίσω του ο κινέζος ομόλογός του Λι Κετσιάνγκ.

«Δώστε μας λιμάνι, αεροδρόμιο και σιδηρόδρομο κι αναλαμβάνουμε την πλήρη ανάταξη και την πλήρη στήριξη της ελληνικής οικονομίας», ήταν η πρόταση που έκανε χθες ο Πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κετσιάνγκ στον Αντώνη Σαμαρά, εκδηλώνοντας και επισήμως το ενδιαφέρον της ασιατικής υπερδύναμης για επενδύσεις στην Ελλάδα.
Με τη συνάντηση που είχαν οι δύο ηγέτες χθες το απόγευμα στο Πεκίνο, σφραγίστηκε ο κύκλος των επαφών που είχε ο κ. Σαμαράς ολόκληρη την ημέρα με εκπροσώπους κινεζικών κολοσσών και άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στις εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, καθώς η Κίνα εμφανίζεται πλέον αποφασισμένη να επενδύσει εντυπωσιακά ποσά στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κετσιάνγκ δήλωσε στον κ. Σαμαρά ότι η κυβέρνησή του ενδιαφέρεται και θα διεκδικήσει στους σχετικούς διαγωνισμούς:
– Το 51% του ΟΛΠ κι ενδεχομένως και κάποιων άλλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, δαπανώντας πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, όπως ανακοίνωσε στον κ. Σαμαρά και ο επικεφαλής της Cosco Γουέι Τζιαφού.
– Την πλειοψηφία των μετοχών του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, αγοράζοντας τις μετοχές που απέκτησε πρόσφατα καναδικό ασφαλιστικό ταμείο από τη Χόχτιφ, αλλά και μερίδιο του ποσοστού 55% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο.
– Την πλειοψηφία των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποκρατικοποιείται ώς το τέλος του χρόνου. Οπως εξήγησε στον κ. Σαμαρά ο κινέζος ομόλογός του, στόχος της Κίνας είναι να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μια πύλη εισόδου εμπορευμάτων και αγαθών για να διακινούνται συντονισμένα από την Ασία σε ολόκληρη την Ευρώπη.
ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ. Για να προχωρήσουν όμως όλα αυτά, η κυβέρνηση της Κίνας θέτει στην ελληνική κυβέρνηση δύο σοβαρά ζητήματα, για τα οποία ζητά την αμέριστη στήριξή της.
– Πρώτον, να παταχθούν η γραφειοκρατία στην Ελλάδα και η ακαμψία του κρατικού μηχανισμού που αποθαρρύνει ακόμη και σήμερα κάθε καλόπιστο επενδυτή.
– Δεύτερον, να βοηθήσει η ελληνική κυβέρνηση, μέσω της ελληνικής προεδρίας που αναλαμβάνει στην ΕΕ στις αρχές του 2014, να ξεπεραστούν τα ζητήματα ανταγωνισμού τα οποία θέτει η Ευρώπη για κάθε επένδυση που επιχειρεί στα γεωγραφικά της σύνορα.
Εφόσον αυτά ξεπεραστούν, οι κινεζικές εταιρείες-μαμούθ με τα ασύλληπτα συναλλαγματικά τους διαθέσιμα υποσχέθηκαν και πρόσθετες βοήθειες στην ελληνική κυβέρνηση. Η Cosco υπόσχεται να αναγεννήσει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην Ελλάδα και να μεταφέρει από το Ντουμπάι στον Πειραιά ένα κέντρο διακίνησης μεγάλου όγκου εμπορευμάτων.

Οι κινεζικές τράπεζες China Development Bank και Import Export Bank υπόσχονται να δανειοδοτήσουν με ακόμη πιο προνομιακούς όρους έλληνες εφοπλιστές για την κατασκευή νέων πλοίων στην Κίνα. Και ταυτόχρονα να ενισχύσουν τη ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας συμμετέχοντας στο Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο που θα χρηματοδοτεί ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Υπόσχεση για αγορά ομολόγων
Στήριξη της ελληνικής οικονομίας με σταδιακή αύξηση του χαρτοφυλακίου της Κίνας σε ελληνικά ομόλογα υποσχέθηκε ο κινέζος Πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ στον κ. Σαμαρά.

Πηγή: tanea.gr
Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.