Με 7,5 εκατ. ευρώ κέρδη θα κλείσει το 2013 για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Προαστιακος Αθηνα Λοτρακι

Την πρόβλεψη ότι η υπό αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κλείσει το 2013 με 7,5 εκατ. κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος.

Από το βήμα του 11ου Συνέδριου Νοτιοανατολικής Ευρώπης για τις επιχειρήσεις Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics, που πραγματοποιείται στην Αθήνα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι βασικός στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει κομμάτι της «πίττας» μεταφοράς εμπορευμάτων από την Νότια και Ανατολική προς την Κεντρική Ευρώπη.

Όπως τόνισε, υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες (λόγω των ελλείψεων) στην αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων από την Νοτιοανατολική προς την Κεντρική Ευρώπη, ενώ και το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς υπολογίζεται σε περίπου 3 εκατ. TEUs. «Θέλουμε να γίνουμε ο κυρίαρχος provider τρένων στην Νοτιανατολική Ευρώπη», είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει αποκτήσει τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την έναρξη μέσα στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου της νέας υπηρεσίας του εμπορικού τρένου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η επέκτασή της και προς Πύθιο, Ορμένιο, Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι. 

Το λιμάνι του Πειραιά

Όπως τονίστηκε στη διάρκεια του συνεδρίου, το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει πλέον αρκετές επιλογές στις πολυεθνικές εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα για την επέκταση της δραστηριότητάς τους στην ευρύτερη περιοχή.
Συγκεκριμένα, ο εμπορικός διευθυντής της PCT -θυγατρική της Cosco- κ. Τάσος Βαμβακίδης, ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει στις εταιρείες την δυνατότητα να πετύχουν καλύτερες συνέργιες, φέρνοντας πιο «κοντά» τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας.

Ο κ. Βαμβακίδης εξέφρασε την ελπίδα ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσει πλήρως ο σιδηρόδρομος μέσα στο λιμάνι, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρωθούν από την Cosco κι άλλες συμφωνίες παρόμοιες με αυτήν της ΗΡ. Πάντως, ο ίδιος αρνήθηκε να αποκαλύψει τα ονόματα των εταιρειών με τις οποίες η Cosco βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στον Πειραιά.

Ο εμπορικός διευθυντής της PCT σημείωσε ακόμα πως τα νέα δεδομένα που αφορούν τη χώρα μας, φέρνουν πολλές ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου logistics. Στις θετικές εξελίξεις συμπεριέλαβε και την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος, κάτι που αναμένεται να διευκολύνει την δραστηριοποίηση στην Ελλάδα πολυεθνικών εταιρειών που έως τώρα επέλεγαν τα λιμάνια της Κεντρικής Ευρώπης.

Τα τελωνεία 

Στην περαιτέρω διευκόλυνση των εξαγωγών εκτιμάται ότι θα συμβάλει και η πιλοτική λειτουργία των τελωνείων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και του Πειραιά ως τις 9 το βράδυ, ανέφερε από την πλευρά του ο διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Αλέξης Σιώρης. Σε πρώτη φάση το διευρυμένο ωράριο των δύο τελωνείων θα αφορά μόνο τις εξαγωγές, ενώ πολύ σύντομα θα περιλαμβάνει κι άλλες υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο του 11ου Συνεδρίου Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics οι εκπρόσωποι της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας, της Κύπρου, των Σκοπίων, της Ρουμανίας και της Μολδαβίας υπέγραψαν κοινή διακήρυξη με την οποία ζητούν από τις κυβερνήσεις των χωρών τους:

– Την άμεση εναρμόνιση της νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με μεταφορές εμπορευμάτων και logistics σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας

– Την απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών κατά τη διέλευση των συνόρων στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

– Την ολοκλήρωση των περιφερειακών έργων υποδομής και την προώθηση νέων.

Πηγή: tanea.gr
Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.