Τα τρία βήματα του «expert της ευτυχίας» Chade-Meng Tan

imageΠοια είναι όμως τα περίφημα τρία βήματα του «expert της ευτυχίας», Chade-Meng Tan;

Βήμα 1ο: Ηρέμησε το μυαλό σου

Σε πρόσφατη παρουσίαση των τεχνικών του στο φεστιβάλ SXSW στο Τέξας, ο Meng υπέβαλε το κοινό σε μια συλλογική άσκηση αναπνοής ώστε να καθαρίσουν το μυαλό τους. Συμβούλευσε επίσης τους παρόντες να βρίσκουν τρόπους για να κάνουν διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και να ελέγχουν την αναπνοή τους. «Αν σας είναι πολύ δύσκολο αυτό, απλώς μη σκέφτεστε τίποτα για λίγο», αστειεύτηκε .

Το βιβλίο του αναλύει λεπτομερώς το θέμα του διαλογισμού και πώς μπορεί κάποιος να τον εξασκεί, παραθέτοντας και μία έρευνα του Jon Kabat-Zinn από την ιατρική σχολή του πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στην οποία αναφέρεται ότι ο διαλογισμός μειώνει το άγχος.

Ο Meng δεν είναι ο μόνος που προτείνει τον διαλογισμό για την πνευματική μας υγεία. Ο μοναχός Matthieu Ricard, που έχει χαρακτηριστεί από τα ΜΜΕ ως «ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του πλανήτη» έχει γράψει ένα σχετικό με τον διαλογισμό βιβλίο.

Σύμφωνα με το BBC, πρόσφατη επιστημονική επισκόπηση που περιλάμβανε τα ευρήματα 209 ερευνών κατάληγε στο συμπέρασμα ότι η εξάσκηση στον διαλογισμό μπορεί να καταπολεμήσει την κατάθλιψη και το στρες.

Βήμα 2ο: Κατάγραψε στιγμές ευτυχίας

Αυτό σημαίνει ότι κατά την διάρκεια μικρών καθημερινών απολαύσεων όπως η απόλαυση ενός καφέ, το παιχνίδι με τον σκύλο σου ή ένα αστείο που θα μοιραστείς με τους φίλους σου, πες στον εαυτό σου «Ζω μια στιγμή ευτυχίας!».

Ενώ συνηθίζουμε να καταχωρούμε στην μνήμη μας αρνητικά πράγματα που μας συμβαίνουν, τα ευχάριστα πράγματα περνάνε από το μυαλό μας και «εξατμίζονται» γρήγορα. Κατά συνέπεια η διαδικασία της συνειδητοποίησης των καταστάσεων που μας προκαλούν ευτυχία, λέει ο Meng, αυξάνει τις πιθανότητές μας να καταλήξουμε ότι η ημέρα που ζήσαμε ήταν χαρούμενη.

Η υπόθεση ότι οι θετικές εμπειρίες μπορούν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές είναι αρκετά διαδεδομένη. Πρόσφατες έρευνες έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, πάσχοντας ωστόσο στον τομέα της επιστημονικής τεκμηρίωσης. Μία εκ των ερευνών που δημοσιεύθηκε το 2006 αναφέρει ότι η καταγραφή θετικών εμπειριών σε ημερολόγιο είχε ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση των θετικών συναισθημάτων των συμμετεχόντων, έως και δύο εβδομάδες μετά την θετική τους εμπειρία.

Βήμα 3ο: Ευχήσου στους άλλους να είναι ευτυχισμένοι

Σύμφωνα με τον Meng, οι αλτρουιστικές σκέψεις μας ωφελούν, καθώς αντλούμε μεγαλύτερη ευχαρίστηση από τον να δίνουμε σε σχέση με το να παίρνουμε. Ο Meng ισχυρίζεται ότι η συμπόνια προς τον συνάνθρωπο αποτελεί πηγή ευτυχίας στην ζωή μας, παραθέτοντας ωστόσο μόλις μια έρευνα για να στηρίξει τους ισχυρισμούς του αυτούς.

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Michael Argyle «μόνο ο χορός δημιούργησε ισχυρότερα επίπεδα ευτυχίας από την εθελοντική εργασία και την φιλανθρωπία».

Αν και η μέθοδος του Meng δεν τεκμηριώνεται επαρκώς από επιστημονικής άποψης, μόνο το γεγονός ότι μια εταιρεία όπως η Google έδειξε ενδιαφέρον για τις ιδέες του υπαλλήλου της αποτελεί έναν καλό λόγο για να αφιερώσουμε λίγο χρόνο να σκεφτούμε τις παραπάνω συμβουλές και να αποφασίσουμε αν ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία μας.

Όπως αναφέρει άλλωστε και ο ψυχολόγος / αρθρογράφος του BBC, Tom Stafford, «Ανάλογα ,με την προσωπικότητά μας αποδεχόμαστε περισσότερο εμπειρίες άλλων ατόμων ή αυτό που λέει η επιστήμη». Αν θεωρείτε ότι το πρώτο παίζει έστω κάποιο ρόλο στην διαμόρφωση άποψης σχετικά με την κατάκτηση της ευτυχίας ίσως η συνταγή ευτυχίας του κου Tan να σας αφορά.

Πηγή: pathfinder.gr

Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.