Υγεία: Όσο πιο μακρύ το αγγούρι τόσο πιο πολλά χρόνια ζωής μας δίνει ! Το θαύμα του αγγουριού που ανακάλυψαν Κινέζοι ιατροί.

Τα οφέλη του αγγουριού στην υγεία και την ομορφιά έχουν αναγνωριστεί από την αρχαιότητα. Αυτό που έγινε τελευταία γνωστό χάρη στις μελέτες των Κινέζων επιστημόνων είναι ότι το μήκος του αγγουριού επηρεάζει το μήκος της ζωής μας. Όσο πιο μακρύ το αγγούρι που τρώμε τόσο πιο πολλά χρόνια ζωής μας δίνει!

Επιλέξτε λοιπόν για τα πιάτα σας τα αγγούρια που έχουν μεγαλύτερο μήκος ακόμα κι αν δεν είναι φρέσκα εσείς μη διστάσετε να το χρησιμοποιήσετε στη σαλάτα σας γιατί θα κάνετε εξαιρετικό καλό στον οργανισμό σας, τόσο καλό όσο το γέλιο που μακραίνει τη ζωή μας και ψάχνουμε αφορμή να το βάλουμε στη δική σας ζωή. Αφορμή όπως η σημερινή. Πριν ξεκινήσετε να τρώτε τη σαλάτα με το μακρύ αγγούρι κοιτάξτε το ημερολόγιο.

Ακολουθούν αναλυτικά τα αναγνωρισμένα οφέλη του αγγουριού:


Τα αγγούρια προέρχονται από την ίδια οικογένεια (κολοκυνθοειδή) με τα φυτά που παράγουν το πεπόνι, το καρπούζι και το κολοκύθι και τα βρίσκουμε στην αγορά είτε σε μικρό μέγεθος (για τουρσί), είτε σε μεγαλύτερο για τις σαλάτες. Στην Κρήτη, μάλιστα, αλλά και σε διάφορα νησιά του Αιγαίου, βρίσκουμε και το ξυλάγγουρο, το οποίο μοιάζει με μικρό πεπόνι και έχει πιο σκληρή σάρκα από το συνηθισμένο αγγούρι, η οποία είναι και πολύ εύγευστη.
Το καλοκαίρι είναι η εποχή του και ακόμη κι αυτοί που δεν το πολυσυμπαθούν, δεν γίνεται να μην δοκιμάσουν μια δροσιστική μπουκιά του ή να μην το… τιμήσουν μέσα στη σαλάτα ή ακόμη και στο τζατζίκι που δεν λείπει από κανένα ελληνικό τραπέζι. Πέρα, όμως, από τον σημαντικό ρόλο του στη διατροφή μας, το αγγούρι βρίσκεται και σε διάφορες κρέμες ομορφιάς, ενώ πολλές φορές χρησιμοποιείται και σκέτο πάνω στο δέρμα για να το ανανεώσει και να του μεταφέρει τα οφέλη του.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Σε ένα ωμό αγγούρι με τη φλούδα του, θα συναντήσουμε διαιτητικές φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, ασβέστιο, πρωτεΐνη, λίπος, υδατάνθρακες, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, σάκχαρα, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β5, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και πυρίτιο. Κι αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται… κινέζικα, δείτε πώς μπορούν να ωφελήσουν τον οργανισμό μας.

Οι ευεργετικές του επιδράσεις στο «μέσα» και το «έξω» μας

Μπορεί το ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό να κάνει πέρα, αλλά και το αγγούρι δεν πάει πίσω, αφού εκτός από την υγεία μας, βελτιώνει και την όψη μας. Δείτε πώς επιδρά σε διάφορους τομείς της υγείας και της εμφάνισής μας και βάλτε το στο διατροφικό σας πρόγραμμα σε συστηματική βάση.

-Καθαρίζει και αναζωογονεί την επιδερμίδα

Το αγγούρι έχει διουρητικές, καθαριστικές, αλλά και… δροσιστικές ιδιότητες, οι οποίες δρουν εξαιρετικά ευεργετικά στην επιδερμίδα μας. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, οι βιταμίνες Α, Β και C και η παρουσία μετάλλων όπως μαγνήσιο, κάλλιο, μαγγάνιο και πυρίτιο καθιστούν το αγγούρι σημαντικό για τη φροντίδα του δέρματος, γι’ αυτό άλλωστε το συναντούμε συχνά ως κύριο συστατικό σε μάσκες ομορφιάς και κρέμες για σύσφιγξη του δέρματος. Ακόμη, τονώνει τα μάτια και μειώνει το πρήξιμο χάρη στο ασκορβικό και το καφεϊκό οξύ που περιέχει, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φέτες του και για ανακούφιση από καψίματα και ερεθισμούς.

-Κάνει καλό στην πέψη

Αν αντιμετωπίζετε πεπτικά προβλήματα όπως καούρες, γαστρίτιδες, ακόμη και έλκος, ο φρέσκος χυμός αγγουριού ίσως είναι η λύση στο πρόβλημά σας. Οι διαιτητικές φυτικές του ίνες διώχνουν τις τοξίνες από το πεπτικό σύστημα κι έτσι προωθούν την πεπτική διαδικασία, ενώ αν καταναλώνετε καθημερινά αγγούρι, θα μπορέσετε εν καιρώ να καταπολεμήσετε και τη δυσκοιλιότητα. Το αγγούρι, μάλιστα, περιέχει και ένα ένζυμο που ονομάζεται ερεψίνη και βοηθά στη χώνεψη των πρωτεϊνών του γεύματος. Προτιμήστε να το καταναλώνετε με τη φλούδα, καθώς εκεί βρίσκονται οι περισσότερες φυτικές ίνες.

-Βελτιώνει την υγεία των αρθρώσεων

Αυτή του τη δράση την οφείλει στο πυρίτιο, το οποίο δυναμώνει τους συνδετικούς ιστούς και δρα ευεργετικά για τις αρθρώσεις.

-Κρατά την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα

Το κάλιο, το μαγνήσιο και οι φυτικές ίνες του αγγουριού βοηθούν στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων αρτηριακής πίεσης, ενώ μπορούν ακόμη και να συμβάλλουν στη μείωσή της σε περιπτώσεις υπέρτασης.

-Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Οι σπόροι του αγγουριού θεωρούνται φυσικό φάρμακο για τα εντερικά παράσιτα, ενώ οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους δρουν βοηθητικά στην αντιμετώπιση οιδημάτων στις βλεννογόνους μεμβράνες της μύτης και του λαιμού.

-Χαρίζει γερά νύχια

Το πυρίτιο, για άλλη μια φορά, αποτελεί ένα από τα σημαντικά συστατικά του αγγουριού και μπορεί να αποτρέψει το σπάσιμο και τη φθορά των αδύναμων νυχιών των χεριών και των ποδιών.

-Ανακουφίζει την αρθρίτιδα και την ποδάγρα

Ο χυμός του αγγουριού, ο οποίος είναι εμπλουτισμένος με βιταμίνες Α, Β1, Β6, C και D, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, ασβέστιο και κάλιο, όταν αναμειχθεί με καρότο μπορεί να «ρίξει» τα επίπεδα του ουρικού οξέος και να επιφέρει ανακούφιση στους ασθενείς με προβλήματα ουρικής αρθρίτιδας.

-Βελτιώνει την υγεία των δοντιών και των ούλων

Το αγγούρι και ο χυμός του κάνει καλό και στην στοματική υγιεινή, ενώ μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση διάφορων παθήσεων των δοντιών και των ούλων, όπως πυόρροια. Ο λόγος είναι ότι οι φυτικές ίνες του αγγουριού, αλλά και των υπόλοιπων φρούτων και λαχανικών κάνουν ένα είδος «μασάζ» στα ούλα και τα δόντια, ενώ ταυτόχρονα, όπως όλες οι ωμές τροφές, τα αγγούρια αυξάνουν την εκροή σάλιου, εξουδετερώνοντας τα οξέα που κάνουν κακό στη στοματική κοιλότητα.

-Δρα βοηθητικά στους διαβητικούς

Το μαγγάνιο που περιέχεται στο αγγούρι μπορεί να βοηθήσει στη σύνθεση φυσικής ινσουλίνης και να δράσει ευεργετικά σε περιπτώσεις διαβήτη.

-Ευεργετεί τα νεφρά

Μια ακόμη ιδιότητα του αγγουριού είναι η θεραπευτική του δράση σε παθήσεις που αφορούν την ουροδόχη κύστη και τα νεφρά. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό είναι βοηθητική στις λειτουργίες των νεφρών, προωθώντας την ούρηση, καθώς το αγγούρι ανήκει στην ομάδα των φυσικών διουρητικών.

-Μακραίνει τα… μαλλιά

Αν το νέο σας κούρεμα δεν σας ικανοποιεί και θέλετε τα μαλλιά σας να μακρύνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται, πιείτε χυμό αγγουριού, καρότου, σπανακιού και μαρουλιού. Το πυρίτιο του αγγουριού κάνει ξανά το θαύμα του σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους χυμούς και πέραν του ότι βοηθά να μακρύνει η τρίχα, μια διατροφή πλούσια σε πυρίτιο θα σας χαρίσει λαμπερά μαλλιά, αλλά και γερά οστά.

Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.