Lego – η ιστορία που κρύβουν αποκαλύπτεται με αφορμή την ταινία «Lego Μovie»

Lego: Από τη χρεοκοπία ξανά στην κορυφή

Εσείς πόσα πολύχρωμα τουβλάκια έχετε; Πριν από 10 χρόνια ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Αλλά η πρεμιέρα της ταινίας «Lego Μovie», που έσπασε τα ταμεία το περασμένο Σαββατοκύριακο με 48,8 εκατ. δολάρια, έδειξε καθαρά τη μεγάλη επιστροφή της διάσημης εταιρείας παιχνιδιών από τη Δανία.

Ποιος θα το περίμενε ότι τα παιδιά της ψηφιακής γενιάς, μεγαλωμένα με όλα αυτά τα βιντεοπαιχνίδια, τις οθόνες και τα γκάτζετ, θα ξετρελαίνονταν με τα τουβλάκια με τα οποία έπαιζαν οι μπαμπάδες τους πριν από μισό αιώνα; Και όμως, η μανία με τα Lego εξαπλώνεται ως την Κίνα.
Πρώτα αποκαλύφθηκε ότι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ είναι μεγάλος φαν και μετά το BBC χρησιμοποίησε τουβλάκια για την αναπαράσταση μεγάλων στιγμών από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Τώρα ήρθε και η ταινία, η πρώτη μεγάλου μήκους κινηματογραφική περιπέτεια με ήρωες της Lego (σ.σ.: στην Ελλάδα βγαίνει στις αίθουσες στις 20 Μαρτίου).Η ιστορία ακολουθεί τον Εμετ, ένα απλό και υπάκουο στους κανόνες ανθρωπάκι-εργάτη της Lego, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί κατά λάθος ως ο «Εκλεκτός» και ο μοναδικός που μπορεί να σώσει τον κόσμο. Ο Εμετ γίνεται μέλος μιας ομάδας που έχει στόχο να σταματήσει έναν μοχθηρό τύραννο σε ένα ταξίδι για το οποίο είναι απελπιστικά και ξεκαρδιστικά απροετοίμαστος.

Ξύλινα τα πρώτα τουβλάκια

 

Οταν ο δανός ξυλουργός Ολε Κιρκ Κρίστιανσεν κατασκεύαζε τα πρώτα ξύλινα τουβλάκια στο μικρό εργαστήριό του το 1932, δεν φανταζόταν ότι 80 χρόνια αργότερα θα ονομάζονταν «Παιχνίδι του αιώνα». Και ότι η εταιρεία Lego (από τη φράση «Leg Godt» που σημαίνει «Παίξε καλά» στα δανικά) θα είναι σήμερα η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία παιχνιδιών στον κόσμο, με ετήσιες πωλήσεις 4 δισ. δολαρίων.
Αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 1990 η εικόνα ήταν πολύ διαφορετική. Οι πωλήσεις κατρακυλούσαν καθώς φθηνότεροι μιμητές κατέκλυζαν την αγορά και τα παιδιά στρέφονταν στα βιντεοπαιχνίδια. Μόλις πριν από δέκα χρόνια, στις αρχές του 21ου αιώνα, η Lego βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας.
Τότε ήταν που ελήφθησαν δραστικά μέτρα για την αναδιοργάνωση και τον εξορθολογισμό της εταιρείας. Χρειάστηκαν λίγα χρόνια, αλλά οι νέες εσωτερικές επιχειρηματικές στρατηγικές είχαν αποτελέσματα και η Lego είδε την τύχη της να γυρίζει. Τώρα είναι και πάλι ένας γίγαντας στην παγκόσμια αγορά παιχνιδιών – οι πωλήσεις αυξάνονται κατά 24% ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια και τα κέρδη έχουν αυξηθεί κατά 41% συνολικά.
Βοήθησε ένα έξυπνο μάρκετινγκ που δίνει έμφαση στο γεγονός ότι στην εποχή των υπερκινητικών βιντεοπαιχνιδιών τα τουβλάκια της Lego προσφέρουν μια πιο ήρεμη και δημιουργική εναλλακτική απασχόληση.
«Τα παιδιά χτίζουν, νιώθουν τη χαρά της δημιουργικής, εποικοδομητικής διαδικασίας. Οταν ολοκληρώνουν ένα μοντέλο αισθάνονται μια ισχυρή υπερηφάνεια για το επίτευγμα, η οποία τροφοδοτεί την επιθυμία τους να συνεχίσουν την οικοδόμηση» λέει ο Μάικλ Μακ Νάλι, διευθυντής στη Lego.
Τα τουβλάκια δεν είναι φτηνά. «Αλλά ξέρουμε ότι οι γονείς αγαπούν την αξία που δίνει η Lego στα χρήματά τους και είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε ένα παιχνίδι που τα παιδιά τους θα το παίζουν για χρόνια, όχι για λίγες ώρες» προσθέτει.
AFOLS: «Ενήλικοι οπαδοί της Lego»

 

H Lego συνεχίζει να καινοτομεί και να αξιοποιεί νέες αγορές, λέει. Πριν από έναν χρόνο εγκαινίασε μια σειρά προϊόντων που απευθύνονται ειδικά σε νεαρά κορίτσια, με πέντε γυναικείους χαρακτήρες, και πολλά ροζ και μοβ τουβλάκια. Η σειρά είχε τεράστια επιτυχία, τριπλασιάζοντας τον αριθμό των κοριτσιών που αγοράζουν και παίζουν με Lego.
Η εταιρεία λατρεύει τα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν πόσο δημοφιλές είναι πάλι το παιχνίδι της. Λέει λοιπόν ότι το 2012 παρήχθησαν 45,7 δισεκατομμύρια πλαστικά τουβλάκια με ρυθμό 5,2 εκατ. την ώρα. Αν τα τοποθετήσεις στη σειρά τα τουβλάκια που πουλήθηκαν το 2012 θα απλώνονταν 18 φορές γύρω από τον κόσμο. Για να φτάσεις στο φεγγάρι θα χρειαζόταν να χτίσεις μια στήλη από 40 δισ. τουβλάκια Lego.
Σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν 86 τουβλάκια για κάθε άτομο στον πλανήτη και ότι περίπου επτά παιχνίδια πωλούνται κάθε δευτερόλεπτο. Οι Κινέζοι χτίζουν ένα εργοστάσιο Lego, οι Ινδοί διοργανώνουν πάρτι με Lego και στη Δυτική Ευρώπη οι ενήλικοι επιστρέφουν στην αγαπημένη παιδική τους ηλικία, με λέσχες «Afols» (από τα αρχικά των λέξεων «ενήλικοι οπαδοί της Lego»).
Πηγή: tovima.gr
Share

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.